In gesprek met Wouter Kolk van Ahold Delhaize
Wat hebben je dagelijkse boodschappen te maken met digitalisering? En die zelfscankassa, wat is daar nu het voordeel van? Nederland is een technologische proeftuin, zelfs in de supermarkt.
We spreken hierover met Wouter Kolk, CEO van Ahold Delhaize in Europa en Indonesië. Niet alleen bekend van Albert Heijn, maar ook van Etos en Bol.com. Een bedrijf met grote historie en inmiddels een sterke digitale component.
Een leuk gesprek over de toekomst van boodschappen doen. Van app tot zelfscankassa en het belang om de behoefte van de consument in het oog te houden. Die belangen botsen soms. Want, wil je wel boodschappen doen door middel van je smart speaker? Is bananen plukken in de metaverse echt de toekomst van winkelen en belangrijker nog; hoe hou je je winkel toegankelijk voor al je klanten.
Als ik dan toch via de Metaverse wil gaan winkelen, dan wil ik misschien in de jungle lopen en daar zie ik allemaal fantastische dingen. Of ik wil in een grote keuken rondlopen met allerlei inspirerende koks en waarvan ik denk van oh dat wil ik hebben en dat wil ik hebben. Creëer dan een andere wereld, waarin ik met mijn brilletje op tegelijkertijd iets leer en ervaar en dan pas boodschappen ga doen.
Wouter Kolk, CEO Ahold Delhaize
Over Het ministerie van Digitale Zaken
De podcast Het ministerie van Digitale Zaken onderzoekt hoe Nederland succesvol uit de digitale transformatie komt. De kansen die digitalisering biedt maar ook de uitdagingen. Elke aflevering gaan we in gesprek met politici en personen uit het (ICT-)bedrijfsleven over onderwerpen die hem of haar bezighouden. Voor welke uitdagingen staan we? En wat verwachten we van het bedrijfsleven en de burger?