NLdigital lanceert een Meldpunt GIBIT
Veel bedrijven die zaken doen met gemeenten krijgen te maken met de juridische inkoopvoorwaarden van gemeenten: de GIBIT. Voor sommige leveranciers is dit een pijnpunt, omdat de voorwaarden vanuit hun perspectief niet altijd gunstig zijn of werkbaar. In de praktijk blijkt dat gemeenten de inkoopvoorwaarden nog niet altijd goed toepassen. Daarom lanceert NLdigital een meldpunt.
Hoe werkt het?
Leveranciers kunnen een melding doen bij het ‘Meldpunt GIBIT’ als zij vinden dat een gemeente de GIBIT-voorwaarden niet goed toepast. Het doel van dit meldpunt is een beeld krijgen van hoe goed of slecht gemeenten de GIBIT in de praktijk toepassen. Met deze informatie kan NLdigital samen met de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) aan de slag en zorgen voor verbetering. Let op: het meldpunt is dus niet bedoeld om problemen met individuele aanbestedingen op te lossen.
Wil jij een melding doen bij het Meldpunt GIBIT?
Vul dan onderstaand formulier zo volledig mogelijk in: